Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?

In ons nieuwsbrievenarchief vind je, naast alle oude nieuwsbrieven, de knop “voeg jezelf toe aan onze mailinglijst”. Die moet je hebben.

Ik ben in het bezit van een replica.

Een getrouwe kopie van een voormalig bedrijfsvaartuig kan wel aangemeld worden. Het schip zal echter niet in alle havens worden toegelaten.

Adres inschrijven bij een GBA (Burgelijke Stand)

Dit is een heel verhaal. Graag verwijzen we naar een artikel uit één van onze nieuwsbrieven: klik hier

Mijn schip is wel CVO-plichtig, maar niet gekeurd.

Omdat wij varende schepen hebben en op die manier wisselend ligplaats innemen kunnen schepen die niet (meer) mogen varen niet meedoen met de carrousel.

Hebben jullie tips op het gebied van financiering?

De financiering van varende schepen is al een tijdlang een moeizame aangelegenheid. Op dit moment is de Rabobank de enige aanbieder van woonboothypotheken, met daarbij de wonderlijke eis dat het schip nooit vaart. Je vraagt je af waar ze bang voor zijn met een geregistreerd en verzekerd schip, maar het is niet anders. De Bezige Boot heeft het nodige uitgezocht. Vooralsnog lijkt een persoonlijke lening met een zo lang mogelijke looptijd of een lening bij privépersonen met een ruim spaartegoed (officieel vastleggen, ook met aflossingsschema) de aangewezen weg. Als je schip je hoofdverblijf is, is de rente op leningen aftrekbaar. Helaas is de pagina van de Belastingdienst waarop dit onomwonden werd gesteld niet meer vindbaar, maar logischerwijs geldt dit principe nog steeds. 

Welke informatie is nodig voor het Schepencarrousel-spandoek?

Om te beginnen vragen we je alle velden met scheepsinformatie in te vullen (bouwjaar, werf, lengte, breedte, enzovoort). Het lastigste onderdeel is meestal het verhaal van het schip, een stuk tekst van circa 250 woorden dat voorbijgangers meer inzicht geeft in de geschiedenis van het schip. Ook foto’s, vooral die van vroeger, zijn soms lastig te vinden. In principe hebben we voor elk spandoek twee foto’s nodig.

Mijn spandoek is aan vervanging toe.

Dat kan gebeuren. Weer en wind zorgen daar wel voor. Vraag een nieuw exemplaar aan via flessenpost@schepencarrousel.nl, dan gaat iemand van het bestuur ermee aan de slag. Mocht je een nieuw adres hebben, vermeld dat dan in je mail want we hebben (helaas) een apart adressenbestand bij de spandoekenleverancier.

Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen?
Klik op het “schipper aan het roer” icoontje rechts bovenin om in te loggen op je account. De inloggegevens daarvoor heb je eerder per e-mail ontvangen. Als je deze kwijt bent kun je op die pagina ook een nieuw wachtwoord aanvragen.

In de mijn account omgeving zie je vervolgens welke gegevens wij in ons bestand hebben, en kun je deze desgewenst aanpassen.

 

Het “schipper aan het roer” icoontje is gemaakt door Freepik van www.flaticon.com
Hoe kan ik een schepencarrouselligplaats aanvragen

Allereerst moet je op de website de rol “schipper” hebben. Na het inloggen kun je op drie verschillende manieren in ons boekingssysteem komen. Je vind de knop namelijk via het menu, onderaan ieder overzicht van een ligplaats en in het overzicht van jouw account. Hier kom je gelijk al na het inloggen. De boekingsmodule spreekt voor zich, maar als je meer uitleg nodig hebt kijk dan door te klikken op deze tekst.